Thema: Lekker bezig!

Leuke beweegactiviteiten voor kinderen van 0 tot 12 jaar!

Dagprogramma kracht en conditie!

Wil je dat je kinderen elke dag lekker in beweging zijn? En ben je op zoek naar leuke ideeën? Wij helpen je graag! Onze buurtsportcoaches verzamelen elke maandag, woensdag en vrijdag leuke ideeën zodat je als ouder en/ of kind lekker aan de slag kunt! We categoriseren de activiteiten in 3 leeftijden: van 0 tot 4 jaar, van 5 tot 8 jaar en van 9 tot 12 jaar. Deze week staat in het teken van “Lekker bezig!”. Vandaag gaan we aan de slag met kracht en conditie! De oefeningen/ challenges kun je alleen of samen met je broertjes, zusjes, ouders of vriendjes doen. Veel plezier!

PS: Ouders, doe lekker mee! Inspiratie genoeg bij je lokale sportschool/ vereniging en online via o.a. Arie Boomsma (volg op Instagram) en  Jumbo. 

Stoeien! Leuk en goed voor alle leeftijden!

Stoeien! Leuk en goed voor alle leeftijden!

We stoeien momenteel allemaal met thuisblijven. Kinderen kunnen niet met hun vriendjes/vriendinnetjes spelen en al helemaal niet stoeien. Toch is stoeien erg belangrijk voor de ontwikkeling van het kind, en vooral heel erg leuk! Hieronder kunnen jullie een zevental stoeispelletjes vinden die geschikt zijn voor het hele gezin en die gemakkelijk thuis gedaan kunnen worden. Veel plezier!

Download het stoeiboek hier.
(Bron: Schooljudo)

Activiteiten voor kinderen van 0 - 4 jaar

Activiteiten voor kinderen van 0 - 4 jaar

Zelfs de allerkleinsten kunnen zich heerlijk uitleven! Kracht en conditie begint met grenzen verleggen en ontdekken, super leuk!
Klimmen en klauteren (door huis of in de tuin), de heuvel of de trap op, rennen, rollen over dingen heen springen… Kijk voor leuke activiteiten naar de video van juf Karin. Zo leuk!

Kracht en conditie voor kinderen van 0 tot 4 jaar

Activiteiten voor kinderen van 5 - 8 jaar

Activiteiten voor kinderen van 5 - 8 jaar

Zijn jullie er klaar voor? We gaan trainen! Rennen, jumping jacks, op je buik liggen draaien voet op de grond, over dingen heen springen, oefeningen met kleine bal. Kijk maar eens naar de volgende video! Succes!

Doe met met de challenge: Russian twist!

Doe met met de challenge: Russian twist!

WC rollen, een bal, boeken, lego, eigenlijk alles wat voor handen is kun je hierbij gebruiken. Zelfs een bloemkool.. je kunt deze oefening doen zoals in de video of je kunt voorwerpen van links naar rechts (of andersom) brengen. Veel plezier! 

Doe met met de challenge: Papier hier!

Doe met met de challenge: Papier hier!

Lukt het jou met je mond een papier van de grond te pakken? Je kunt het natuurlijk net zo uitdagend maken als je zelf wilt met een poster (groot) of post-its (klein).  Succes!

Activiteiten voor kinderen van 9 - 12 jaar

Activiteiten voor kinderen van 9 - 12 jaar

Yes, trainen maar! Jumping jacks, rennen, over dingen heen springen,  bewegen met een bal, bekijk het filmpje van kracht en conditie maar!
Ga jij de volgende challenges aan?

Maak een toren van wc rollen!
Nee en niet met je handen. Probeer het eens hangend; aan de trap, een rekstok of zelfs in het bos! Lukt het jou om met je voeten een zo hoog mogelijke wc toren te bouwen?

Wall sit
Begin staand met je rug tegen de muur. Zet je voeten iets naar voren, op schouderbreedte en zak in een squat: je knieën zijn gebogen in een hoek van 90 graden, net als je heupen. Span je buikspieren goed aan en duw je rug tegen de muur. Lukt dit? Ga dan de challenge aan en probeer zoveel mogelijk t-shirts aan te doen in deze houding. Bikkel!

Work it out met Zapp@home workout

Work it out met Zapp@home workout

Leuk en laagdrempelig trainen kan tijdens het  tv programma Zappsport@home Workout op om 12.40 uur op NPO3! In nieuwe Zappsport-afleveringen van Zappsport@home Workout geven bekende sporters elke werkdag workouts aan de kinderen thuis. In 15 minuten laten onder anderen Nathan Rutjes (voetballer) met zijn zoontje Lavezzi Rutjes en Roy Meyer (Olympisch Judoka & personal trainer) de kinderen flink bewegen. De Zappsport@home Workout-afleveringen worden ook elke dag op YouTube geplaatst, zodat er thuis on demand gesport kan worden.

Meer inspiratie opdoen?